Frequently Asked Questions

Wanneer stopt Play&Gold?

Hoe weet ik hoeveel goudstukken ik al heb gespaard? 

Hoe kan ik mijn goudstukken inruilen? 

Hoe kan ik mijn goudstukken schenken aan een ander Play&Gold-lid?

Enjoy!, wat is dat?

1.      Algemene vragen over Play&Gold

1.1    Ik heb een geschenk gekozen maar nog niets gekregen. Wat moet ik doen?

1.2    Wat zijn de algemene voorwaarden van Play&Gold?

1.3    Ik ken mijn gsm-nummer niet.

1.4    Ik kan geen pagina’s of links openen op de Play&Gold-website

1.5    Ik wens geen berichten meer te ontvangen van Play&Gold 

2.      De Play&Gold schatten

2.1     Wat kan ik met goudstukken doen?

2.2     Wanneer kan ik mijn goudstukken inruilen voor een geschenk?

2.3     Het lukt me niet om tegelijkertijd meerdere geschenken te bestellen. Wat moet ik doen? 

2.4   Ik heb goudstukken staan op meerdere gsm-nummers. Kan ik deze verzamelen op één gsm-nummer? 

3.      De schatkamer en de prijzencatalogus

3.1    Hoelang duurt het voordat de gratis belminuten of sms’en die ik heb gekozen, toegekend worden aan mijn gsm-nummer?

3.2    Hoelang duurt het voordat mijn geschenk wordt geleverd?

3.3    Ik vind het geschenk dat ik heb gekozen maar niets. Kan ik iets anders kiezen?

3.4    Kan ik mijn netwerkbonus doorgeven aan een ander gsm-nummer?

3.5    Ik heb de indruk dat mijn bonus niet werd toegekend. Hoe kan ik dit nakijken?

3.6    Ik heb als netwerkbonus ‘Gratis belminuten naar een Proximus-nummer’ gekozen. Hoe kan ik controleren of ik naar een Proximus-nummer bel?

 

Wanneer stopt Play&Gold?

* Vanaf 02/06/22 krijg je geen nieuwe codes meer bij elke herlaadbeurt of vernieuwing van je Full Control-abonnement.

* Tot 01/07/22 kan je je graafbeurten nog opgebruiken en de Piratapult lanceren. Na die datum zullen er ook geen tornooien meer zijn.

* Tot en met 31/08/22 kan je je goudstukken inruilen voor mooie geschenken of ze overdragen naar een ander Play&Gold-lid.

Hoe weet ik hoeveel goudstukken ik al heb gespaard?

Bij het inloggen met je persoonlijke code en je gsm-nummer krijg je een overzicht van het aantal goudstukken je reeds hebt verzameld in de rechter bovenhoek. Dit overzicht kan je op elk moment raadplegen, zolang je code geldig is.

Heb je geen geldige code meer? Geen nood. Je kan een nieuwe code aanvragen via de “Code nodig?”-link op playandgold.be.

Hoe kan ik mijn goudstukken inruilen?

Goudstukken kan je inruilen voor een leuk geschenk in onze “Shop” tot en met 31/08/22.

Bij het inloggen met je persoonlijke code en je gsm-nummer krijg je een overzicht van het aantal goudstukken in de rechter bovenhoek om in de “Shop” in te ruilen. Dit overzicht kan je op elk moment raadplegen, zolang je code geldig is.

Heb je geen geldige code meer? Geen nood. Je kan een nieuwe code aanvragen via de “Code nodig?”-link op playandgold.be.

Hoe kan ik mijn goudstukken schenken aan een ander Play&Gold-lid?

Je kan al je goudstukken of een deel ervan overzetten naar elk ander Pay&Go-nummer dat minstens één keer meegespeeld heeft met Play&Gold. We adviseren je om enkel goudstukken to transfereren naar personen die je kent. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen, is in te loggen op playandgold.be met je gsm-nummer en een geldige code. In de “Shop”, druk je op de knop “Goud overzetten” en voer je het aantal goudstukken en het gsm-nummer van de ontvanger in. 

Enjoy!, wat is dat?

Met Enjoy! blijven we je elke maand verwennen met fantastische wedstrijdprijzen, topkortingen en verrassingen. Zonder dat je daarvoor goudstukken hoeft te sparen! Je geniet nu al van de exclusieve voordelen. Hoe? Makkelijk: download de MyProximus-app, maak je account aan en ontdek Enjoy!.

 

1.     Algemene vragen over Play&Gold

1.1    Ik heb een geschenk gekozen maar nog niets gekregen. Wat moet ik doen?

Een netwerkbonus wordt binnen 24 uur toegekend. Je krijgt een bevestigingsbericht als je bonus geactiveerd is. Gelieve contact op te nemen met de klantendienst op het nummer 6000 (gratis vanaf je Proximus-gsm) als je dit geschenk na 24 uur nog niet hebt ontvangen.

Voor de andere geschenken ontvang je binnen een termijn van 24u na je keuze een e-mailbericht met meer informatie met betrekking tot je geschenk. Indien je geen e-mail van ons hebt ontvangen, controleer dan eerst en vooral je spamfolder. Mogelijks heeft je spamfilter ons bericht tegen gehouden. Neem in het andere geval contact met ons op via het contactformulier dat je op de homepage (playandgold.be) vindt.

Ontving je van ons een e-code als geschenk maar is de e-mail waarin wij je deze code toezonden zoek geraakt? Log je dan via de homepage in met een geldige Play&Gold-code en je gsm-nummer en laat je e-code opnieuw versturen door onder ‘Gekozen geschenken’ op ‘Opnieuw sturen’ te drukken.

1.2    Wat zijn de algemene voorwaarden van Play&Gold?

Je kan de algemene voorwaarden hier lezen. Voor je kan meespelen of een prijs kunt innen, moet je bevestigen dat je de algemene voorwaarden hebt gelezen en deze aanvaardt.

1.3    Ik ken mijn gsm-nummer niet.

Op de verpakking van je sim-kaart vind je het gsm-nummer dat ermee verbonden is. Je kan ook #122# ingeven en vervolgens op Send/Telefoon drukken. Je krijgt dan een bericht met vermelding van je gsm-nummer.

1.4    Ik kan geen pagina’s of links openen op de Play&Gold-website

Misschien is de pop-up blocker van je internetbrowser geactiveerd. Volg de instructies naast de takenbalk en klik om pop-up's toe te laten.

1.5    Ik wens geen berichten meer te ontvangen van Play&Gold 

Indien je niet wenst deel te nemen aan Play&Gold en dus geen codes meer wenst te ontvangen van Play&Gold, stuur dan "STOP" via sms naar 8930.

2.        De Play&Gold schatten

2.1         Wat kan ik met goudstukken doen? 

Goudstukken kan je meteen inruilen voor een leuk geschenk in onze schatkamer. Je kan ook beslissen om je goudstukken op te sparen zodat je later een geschenk van een hogere waarde in goudstukken kan kiezen.

Of je ben in een gulle bui en schenkt ze aan iemand anders. 

 

2.2         Wanneer kan ik mijn goudstukken inruilen voor een geschenk?

Je kan je goudstukken op elk moment inruilen voor het geschenk dat je verkiest. Dit hoeft dus niet meteen na het graven of het spelen van de Piratapult. Je kan namelijk op elk moment terug inloggen met een geldige code en je muntentotaal of de geschenkencatalogus raadplegen. Houd er wel rekening mee dat de geschenkencatalogus over een welbepaalde tijdsperiode kan veranderen. Netwerkbonussen zullen wel altijd in de geschenkencatalogus voorkomen.

Heb je geen geldige code meer? Geen nood. Je kan een nieuwe code aanvragen via de ‘Code nodig?’-link op playandgold.be

2.3     Het lukt me niet om tegelijkertijd meerdere geschenken te bestellen. Wat moet ik doen? 

Als je meerdere geschenken wenst te bestellen in één keer, dan dien je na elke bevestiging terug te keren naar de homepage en terug in te loggen alvorens voor een nieuw geschenk te kiezen. 

2.4   Ik heb goudstukken staan op meerdere gsm-nummers. Kan ik deze verzamelen op één gsm-nummer?

Ja. Als je goudstukken hebt staan op meerdere gsm-nummers, dan kan je deze gemakkelijk overzetten naar één gsm-nummer via de knop ‘Goud overzetten’ in de schatkamer. Het volstaat van in te loggen met het gsm-nummer dat goudstukken heeft staan en naar de schatkamer te gaan. Druk op de knop ‘goud overzetten’ en voer het aantal goudstukken en het gsm-nummer in waarop je je goudstukken wenst te verzamelen.  

 

 3.        De schatkamer en de prijzencatalogus

 

3.1    Hoelang duurt het voordat de gratis belminuten of sms’en die ik heb gekozen, toegekend worden aan mijn gsm-nummer?

Een netwerkbonus (gratis belminuten, sms'en) wordt binnen 24 uur automatisch geactiveerd. We sturen je een bevestigingsbericht (SMS) zodra de netwerkbonus geactiveerd is. 

3.2    Hoelang duurt het voordat mijn geschenk wordt geleverd?

Van zodra je met je goudstukken een geschenk hebt gekozen, krijg je binnen een termijn van 24 uur een bevestigingse-mail met een beschrijving van je prijs en alle noodzakelijke informatie met betrekking tot de leveringstermijn en –wijze. Bij vragen of problemen kan je contact opnemen met de klantendienst via de contactinformatie die in de e-mail staat vermeld.

3.3    Ik vind het geschenk dat ik heb gekozen maar niets. Kan ik iets anders kiezen?

Eenmaal je je geschenk hebt gekozen en je keuze hebt bevestigd, kan je niets meer aan je keuze veranderen. Zolang je dit niet hebt gedaan, kan je rustig de prijzencatalogus afschuimen en de beschrijving onder elke prijs nalezen.

3.4    Kan ik mijn netwerkbonus doorgeven aan een ander gsm-nummer?

Neen, de bonus geldt voor het nummer waar de herlaadbeurt voor gebeurde. Als je je vrienden wilt laten meegenieten van het programma, kan je ze erover vertellen. Als ze nog geen Pay&Go zijn, kunnen zij codes ontvangen en prijzen winnen door een Pay&Go sim-kaart te kopen en te herladen met minstens € 15.

3.5    Ik heb de indruk dat mijn bonus niet werd toegekend. Hoe kan ik dit nakijken?

Je kan je persoonlijke verbruik nakijken via de online e-services, een gepersonaliseerde klantenomgeving, die je meer controle geeft over de Proximus diensten waartoe je aangesloten bent. Maak je nog geen gebruik van de voordelen van e-services? Dan kan je hier je account activeren: https://login.belgacom.be/MBPWeb/mbp/mainRegFlow?execution=e1s1.

3.6    Ik heb als netwerkbonus ‘Gratis belminuten naar een Proximus-nummer’ gekozen. Hoe kan ik controleren of ik naar een Proximus-nummer bel?

Deze site (http://www.1299.be) geef je toegang tot een publieke gegevensbank waarbij je de nummerlocatie van de ontvanger gemakkelijk kan nagaan.