Frequently Asked Questions

1.      Algemene vragen over Play&Gold

1.1    Wie kan meespelen met Play&Gold?

1.2    Ik ben nog geen Pay&Go-klant

1.3    Ik heb een code. Wat nu?

1.4    Hoe kan ik een code krijgen?

1.5    Ik heb mijn kaart herladen maar geen code gekregen. Hoe komt dat?

1.6    Hoelang is mijn code geldig?

1.7    Moet ik betalen om mee te spelen?

1.8    Ik heb een geschenk gekozen maar nog niets gekregen. Wat moet ik doen?

1.9    Wat zijn de algemene voorwaarden van Play&Gold?

1.10    Ik ken mijn gsm-nummer niet.

1.11    Ik kan geen pagina’s of links openen op de Play&Gold-website

1.12    Ik heb geen tijd om te graven/ Ik hou niet van spelletjes. Verlies ik dan mijn recht op een getrouwheidsbonus?

1.13    Ik wens geen berichten meer te ontvangen van Play&Gold 

2.     Gebruik van de codes

2.1   Hoelang is mijn code geldig?

2.2    Wanneer krijg ik mijn code?

2.3    Kan ik mijn code meer dan eens gebruiken?

2.4    Ik heb geen internetverbinding. Hoe kan ik toch meespelen?

2.5    Ik heb meer dan 24 uur geleden herladen maar ik heb mijn code nog niet ontvangen.

2.6    Mijn Play&Gold-code werkt niet

2.7    Ik ben mijn code verloren. Wat moet ik doen?

2.8    Mijn spelsessie blokkeert. Is mijn code nu verloren?

2.9   Hoe kan ik mijn goudstukken inruilen zonder te herladen? 

3.      De Play&Gold schatten

3.1    Welke schatten kan ik zoal opgraven?

3.2    Hoeveel keer kan ik graven per deelname?

3.3    Wat is een wedstrijdticket?

3.4    Win ik elke keer ik graaf?

3.5    Hoe weet ik of ik niet op dezelfde plek graaf als de vorige keer?

3.6    Wat is een collectie?

3.7    Hoe kan ik een collectie vervolledigen?

3.8    Hoe vind ik goudstukken?

3.9     Kan ik extra goudstukken winnen?

3.10     Wat kan ik met goudstukken doen?

3.11     Hoe weet ik hoeveel goudstukken ik al heb gespaard?

3.12     Wanneer kan ik mijn goudstukken inruilen voor een geschenk?

3.13     Het lukt me niet om tegelijkertijd meerdere geschenken te bestellen. Wat moet ik doen? 

3.14   Ik heb goudstukken staan op meerdere gsm-nummers. Kan ik deze verzamelen op één gsm-nummer? 

3.15   Ik zou graag een aantal van mijn goudstukken schenken aan iemand anders. Kan dat?  

 4.     De Piratapult-wedstrijd

4.1    Wat is de Piratapult-wedstrijd?

4.2    Waarom meespelen met de Piratapult-wedstrijd?  

4.3    Wat kan er gewonnen worden met de Piratapult?

4.4    Wat is de Superschat?

4.5    Hoe kan ik meespelen met de Piratapult?

4.6    Hoe weet ik of iets heb gewonnen met de Piratapult?

4.7    Ik heb de kaap van 1.500 meter bereikt. Wat nu?

4.8    Hoelang duurt een wedstrijdperiode?

4.9    Wat is de Piratapult-finale?

4.10    Wat als ik niet kan deelnemen aan de Piratapult-finale?

4.11   Worden de resultaten van de Piratapult-wedstrijd bekend gemaakt?  

5.      De schatkamer en de prijzencatalogus

5.1    Hoelang duurt het voordat de gratis belminuten of sms’en die ik heb gekozen, toegekend worden aan mijn gsm-nummer?

5.2    Hoelang duurt het voordat mijn geschenk wordt geleverd?

5.3    Mijn fysieke prijs is beschadigd. Wat nu?

5.4    Ik vind het geschenk dat ik heb gekozen maar niets. Kan ik iets anders kiezen?

5.5    Kan ik mijn netwerkbonus doorgeven aan een ander gsm-nummer?

5.6    Kan ik mijn fysieke prijs in het buitenland laten leveren?

5.7    Ik heb de indruk dat mijn bonus niet werd toegekend. Hoe kan ik dit nakijken?

5.8    Ik heb als netwerkbonus ‘Gratis belminuten naar een Proximus-nummer’ gekozen. Hoe kan ik controleren of ik naar een Proximus-nummer bel?

 

1.     Algemene vragen over Play&Gold

 

1.1    Wie kan meespelen met Play&Gold?

Iedere Pay&Go-klant kan meespelen, op voorwaarde dat deze herlaadt met een bedrag van €15 of meer.

1.2    Ik ben nog geen Pay&Go-klant

Surf naar www.proximus.be en kies onder ‘Mobile’ voor ‘Alle prepaidkaarten’.

1.3    Ik heb een code. Wat nu?

Ga naar de startpagina van de Play&Gold-website, voer je gsm-nummer en je code in en druk op “Aanmelden”. Vergeet niet op de knop “Ik aanvaard de voorwaarden” te drukken alvorens in te loggen.

1.4    Hoe kan ik een code krijgen?

Als je je kaart herlaadt met minstens € 15, sturen wij je binnen enkele uren een sms met een code. Telkens je herlaadt met een bedrag van € 15 of meer, krijg je een nieuwe code waarmee je een nieuw spel kunt spelen.

1.5    Ik heb mijn kaart herladen maar geen code gekregen. Hoe komt dat?

Waarschijnlijk heb je herladen met minder dan € 15. Je krijgt alleen een code om kans te maken op een prijs bij herlaadbeurten van €15 of meer. Om een code te ontvangen, moet je de volgende keer herladen met minstens dit bedrag. Hou er eveneens rekening mee dat u het aantal Play&Gold deelnemingscodes beperkt is tot 8 codes per klant, per kalendermaand. 

Als je met het juiste bedrag hebt herladen en de limiet van 8 codes per kalendermaand nog niet hebt bereikt, word je binnen 24 uur een code toegestuurd per sms. Als je na deze termijn nog steeds geen code hebt ontvangen, contacteer dan onze klantendienst op het nummer 6000 (gratis vanaf je Proximus-gsm).

1.6    Hoelang is mijn code geldig?

De code is 31 dagen geldig, vanaf de dag dat je herladen hebt.

1.7    Moet ik betalen om mee te spelen?

Je betaalt alleen de herlaadbeurt van minstens € 15.

1.8    Ik heb een geschenk gekozen maar nog niets gekregen. Wat moet ik doen?

Een netwerkbonus wordt binnen 24 uur toegekend. Je krijgt een bevestigingsbericht als je bonus geactiveerd is. Gelieve contact op te nemen met de klantendienst op het nummer 6000 (gratis vanaf je Proximus-gsm) als je dit geschenk na 24 uur nog niet hebt ontvangen.

Voor de andere geschenken ontvang je binnen een termijn van 24u na je keuze een e-mailbericht met meer informatie met betrekking tot je geschenk. Indien je geen e-mail van ons hebt ontvangen, controleer dan eerst en vooral je spamfolder. Mogelijks heeft je spamfilter ons bericht tegen gehouden. Neem in het andere geval contact met ons op via het contactformulier dat je op de homepage (playandgold.be) vindt.

Ontving je van ons een e-code als geschenk maar is de e-mail waarin wij je deze code toezonden zoek geraakt? Log je dan via de homepage in met een geldige Play&Gold-code en je gsm-nummer en laat je e-code opnieuw versturen door onder ‘Gekozen geschenken’ op ‘Opnieuw sturen’ te drukken.

1.9    Wat zijn de algemene voorwaarden van Play&Gold?

Je kan de algemene voorwaarden hier lezen. Voor je kan meespelen of een prijs kunt innen, moet je bevestigen dat je de algemene voorwaarden hebt gelezen en deze aanvaardt.

1.10    Ik ken mijn gsm-nummer niet.

Op de verpakking van je sim-kaart vind je het gsm-nummer dat ermee verbonden is. Je kan ook #122# ingeven en vervolgens op Send/Telefoon drukken. Je krijgt dan een bericht met vermelding van je gsm-nummer.

1.11    Ik kan geen pagina’s of links openen op de Play&Gold-website

Misschien is de pop-up blocker van je internetbrowser geactiveerd. Volg de instructies naast de takenbalk en klik om pop-up's toe te laten.

1.12    Ik heb geen tijd om te graven/ Ik hou niet van spelletjes. Verlies ik dan mijn recht op een getrouwheidsbonus? 

Soms heb je geen tijd om te spelen of is het gewoon je dagje niet. Dit betekent echter niet dat je geen recht hebt op een getrouwheidsbonus. Jimmy Chase, de beruchte goudzoeker, koopt met veel plezier je graafbeurten over voor 25 snelle goudenstukken. Waarom snel? Als je op de link "Geen zin om te spelen?" drukt, storten we meteen 25 goudenstukken op je rekening zonder dat je hoeft te graven.

Dit betekent wel dat je voor deze code je kans verliest op het winnen van extra goudenstukken en je ook de Piratapult-wedstrijd aan je laat voorbij gaan.

1.13    Ik wens geen berichten meer te ontvangen van Play&Gold 

Indien je niet wenst deel te nemen aan Play&Gold en dus geen codes meer wenst te ontvangen van Play&Gold, stuur dan "STOP" via sms naar 8930.

Indien je je opnieuw wenst in te schrijven, stuur dan "START" naar 8930.

2.        Gebruik van de codes

2.1     Hoelang is mijn code geldig?

De code is 31 dagen geldig, vanaf de dag dat je herladen hebt.

2.2    Wanneer krijg ik mijn code?

Na een herlaadbeurt van minstens € 15 krijg je je code gewoonlijk binnen 15 minuten. De maximale tijd om de code te ontvangen is 24u.

2.3    Kan ik mijn code meer dan eens gebruiken?

Neen. Je kan je code slechts één keer gebruiken om te graven en aan de Piratapult-wedstrijd deel te nemen. Dit betekent niet dat je je code niet kan hergebruiken om op een later moment terug in te loggen. Dit kan nuttig zijn om je muntentotaal te raadplegen of een geschenk te kiezen.

2.4    Ik heb geen internetverbinding. Hoe kan ik toch meespelen?

Je kan niet meespelen buiten de website om maar misschien kan je wel gebruik maken van de computer van vrienden of familieleden.

2.5    Ik heb meer dan 24 uur geleden herladen maar ik heb mijn code nog niet ontvangen.

Kijk eerst even na of je voor een bedrag van € 15 of meer hebt herladen. Je kan immers alleen een code krijgen voor herlaadbeurten vanaf € 15. Als je na 24 uur nog steeds geen code hebt gekregen, kan je je laatste code opvragen door op de startpagina de link “Code nodig?” te volgen. Je laatste code zal je binnen de kortste keren terug gestuurd worden, op voorwaarde dat deze nog geldig is.

 

2.6    Mijn Play&Gold-code werkt niet

Ga na of je je telefoonnummer en je code correct hebt ingegeven en of de code niet vervallen is (geldig tot 31 dagen na de herlaadbeurt). Elke gsm-scherm is verschillend. Als je twijfelt, probeer dan de U eens door een V te vervangen of een I door een L.  Als de problemen aanhouden, kan je bellen naar het nummer 6000 (gratis vanaf je Proximus-gsm) of contact met ons opnemen via het contactformulier op de startpagina.

2.7    Ik ben mijn code verloren. Wat moet ik doen?

Je kan je laatste code terug opvragen door op playandgold.be de link “Code nodig? te volgen en je gsm-nummer in te vullen. Je laatste, nog geldige code, zal je binnen een tijdspanne van 24 uur per sms teruggestuurd worden.

Als blijkt dat je laatste code vervallen is, dan sturen we je een andere code toe waarmee je enkel kan inloggen om je goudstukken in te wisselen of je persoonsgegevens aan te passen.

2.8    Mijn spelsessie blokkeert. Is mijn code nu verloren?

Neen. Ga terug naar de startpagina en log in zoals je gewoonlijk doet. Het spel zal zich hernemen daar waar de vorige sessie eindigde, op voorwaarde dat de geldigheidstermijn van je code nog niet verlopen is.

2.9   Hoe kan ik mijn goudstukken inruilen zonder te herladen?

Je hebt geen geldige code meer? Geen nood! Druk op de link “Code nodig?" en we sturen je binnen een termijn van 24 uur een nieuwe code, waarmee je toegang krijgt tot de schatkamer en je persoonlijke profiel.

Je had toch nog een geldige code maar dat wasje vergeten? Zoveel te beter! Wie weet ontdek je zo nog een vergeten graafbeurt.

3.        De Play&Gold schatten

 

3.1    Welke schatten kan ik zoal opgraven?

Play&Gold is in de eerste plaats een schattenjacht en daarbij horen een aantal aantrekkelijke schatten zoals goudstukken, het Piratapult-wedstrijdticket en talloze objecten waarmee je een collectie kan vervolledige. Goudstukken kan je meteen in de schatkamer omruilen voor een netwerkbonus of een geschenk, opsparen voor later of schenken aan iemand anders. Vind je een wedstrijd-ticket dan kan je deelnemen aan de Piratapult-wedstrijd. 

3.2    Hoeveel keer kan ik graven per deelname?

Elke keer je een herlaadbeurt uitvoert vanaf €15, krijg je een code waarmee je kan deelnemen. Heb je een herlaadbeurt uitgevoerd via een herlaadkaart, dan mag je 4 keer graven. Bij een herlaadbeurt via 1-2 ring, 1-2 surf of via automatische herlaadbeurt, mag je 5 keer graven. 

3.3    Wat is een schatkist?

Een wedstrijdticket geef je toegang tot de Piratapult-wedstrijd. 

3.4    Win ik elke keer ik graaf?

Je kan maximaal zoveel schatten opgraven als je beurten hebt om te graven. Probeer je graafplekje dus goed uit te kiezen want soms graaf je enkel een lege put. 

3.5    Hoe weet ik of ik niet op dezelfde plek graaf als de vorige keer?

Bij elke nieuwe deelname ga je verder op je vorige spel. Dit is namelijk een echte schattenjacht: Rome is ook niet op één dag gebouwd! Alle goudstukken, onderdelen van een collectie die je tot dan toe hebt verzameld, kan je bij elke inlogbeurt opnieuw raadplegen. Ook de plekken waar je tijdens een vorige deelname reeds hebt gegraven (lees: vakjes die je hebt aangeklikt), zullen aangeduid staan. 

3.6    Wat is een collectie?

Een collectie bestaat uit een aantal verzamelobjecten. Als je alle onderdelen van de collectie hebt verzameld, word je beloond met een extra aantal goudstukken. Elke collectie is anders. Sommige collecties zijn zeldzaam en leveren je dan ook heel wat goudstukken op. 

3.7    Hoe kan ik een collectie vervolledigen?

Klik op de rugzak in de balk boven het speelveld. Hier kan de status zien van je huidige collecties. Een collectie vervolledigt zichzelf.  Hiervoor dien je op goed geluk te graven. 

3.8         Hoe vind ik goudstukken?

Er zijn meerdere mogelijkheden om goudstukken te vinden. Tijdens iedere deelname mag je een aantal keren graven. Onder het zand zitten heel wat goudstukken verborgen. Vind je geen goudstukken maar een onderdeel van een piraatuitrusting dan kan ook dit je goud opleveren, wanneer je met je object een collectie kan vervolledigen. 

3.9         Kan ik extra goudstukken winnen?

Ja. Extra goudstukken kunnen gewonnen worden binnen de Piratapult-wedstrijd. Gooi je een welbepaalde afstand, dan win je het aantal goudstukken dat met deze afstand overeenkomt. In het water zitten bovendien op welbepaalde intervallen schildpadden opgesteld. Raakt één van je piraten bij het gooien één van de schildpadden, dan levert ook dit je extra goudstukken op. Het aantal gewonnen goudstukken word je na het spel ‘uitbetaald’ zodat je ze meteen na de wedstrijd in de schatkamer kan inruilen voor een geschenk.

3.10         Wat kan ik met goudstukken doen? 

Goudstukken kan je meteen inruilen voor een leuk geschenk in onze schatkamer. Je kan ook beslissen om je goudstukken op te sparen zodat je later een geschenk van een hogere waarde in goudstukken kan kiezen.

Of je ben in een gulle bui en schenkt ze aan iemand anders. 

3.11         Hoe weet ik hoeveel goudstukken ik al heb gespaard?

Bij het inloggen met je persoonlijke code en je gsm-nummer krijg je een overzicht van het aantal goudstukken je reeds hebt verzameld. Dit overzicht kan je op elk moment raadplegen, zolang je code geldig is.

Heb je geen geldige code meer? Geen nood. Je kan een nieuwe code aanvragen via de “Code nodig?”-link op playandgold.be

3.12         Wanneer kan ik mijn goudstukken inruilen voor een geschenk?

Je kan je goudstukken op elk moment inruilen voor het geschenk dat je verkiest. Dit hoeft dus niet meteen na het graven of het spelen van de Piratapult. Je kan namelijk op elk moment terug inloggen met een geldige code en je muntentotaal of de geschenkencatalogus raadplegen. Houd er wel rekening mee dat de geschenkencatalogus over een welbepaalde tijdsperiode kan veranderen. Netwerkbonussen zullen wel altijd in de geschenkencatalogus voorkomen.

Heb je geen geldige code meer? Geen nood. Je kan een nieuwe code aanvragen via de ‘Code nodig?’-link op playandgold.be

3.13     Het lukt me niet om tegelijkertijd meerdere geschenken te bestellen. Wat moet ik doen? 

Als je meerdere geschenken wenst te bestellen in één keer, dan dien je na elke bevestiging terug te keren naar de homepage en terug in te loggen alvorens voor een nieuw geschenk te kiezen. 

3.14   Ik heb goudstukken staan op meerdere gsm-nummers. Kan ik deze verzamelen op één gsm-nummer?

Ja. Als je goudstukken hebt staan op meerdere gsm-nummers, dan kan je deze gemakkelijk overzetten naar één gsm-nummer via de knop ‘Goud overzetten’ in de schatkamer. Het volstaat van in te loggen met het gsm-nummer dat goudstukken heeft staan en naar de schatkamer te gaan. Druk op de knop ‘goud overzetten’ en voer het aantal goudstukken en het gsm-nummer in waarop je je goudstukken wenst te verzamelen.  

3.15   Ik zou graag een aantal van mijn goudstukken schenken aan iemand anders. Kan dat? 

Ja, dat kan. Je kan al je goudstukken of een deel ervan overzetten naar elk ander Pay&Go-nummer dat minstens één keer meegespeeld heeft met Play&Gold. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen, is in te loggen op www.playandgold.be met je gsm-nummer en een geldige code. In de schatkamer, druk je op de knop ‘Goud overzetten’ en voer je het aantal goudstukken en het gsm-nummer van de ontvanger in. 

4.      De Piratapult-wedstrijd

4.1    Wat is de Piratapult-wedstrijd?

De Piratapult-wedstrijd is een behendigheidswedstrijd die wordt gespeeld met behulp van een piraten-katapult of ‘Piratapult’.  Tijdens deze wedstrijd kan je instant een groot aantal goudstukken winnen of worden uitgenodigd voor de Piratapult-finale, waar naast de Superschat nog andere prijzen kunnen gewonnen worden. Tijdens het spel moet je 3 piraten zo ver mogelijk proberen weg te slingeren door de kracht en de richting van de Piratapult goed in te schatten. Het aantal goudstukken dat je wint, is afhankelijk van de afstand die je gooit. Raak je tijdens je deelname een groene of rode schildpad, dan win je extra goudstukken.

De Piratapult-wedstrijd wordt ook wel eens de Superschatwedstrijd genoemd omdat de hoogste prijs de Superschat is. Alle deelnemers die een afstand van 1.500 meter of meer weten te behalen worden namelijk uitgenodigd voor de live Piratapult-finale, waar de beste spelers het tegen elkaar kunnen opnemen. De persoon die tijdens deze finale de verste worp laat registreren, wint de Superschat. 

4.2    Waarom meespelen met de Piratapult-wedstrijd ?

Met de Piratapult-wedstrijd valt de Superschat te winnen. En wie wil nu geen kans maken op deze felbegeerde prijs? Uitdaging: gooi je piraten op of over de markeerlijn van 1.500 meter en ontvang een uitnodiging voor de live Piratapult-finale! Maar zelfs als je geen topscore  behaalt, hoef je het spel niet met lege handen te verlaten. Er zijn meerdere markeerlijnen die ook goudstukken opleveren. Gooi je voorbij één van deze markeerlijnen, dan win je het aantal goudstukken dat met deze afstand overeenkomt. En als één van je piraten bovendien, bij het afketsen, een rode of groene schildpad raakt, ontvang je extra goudstukken.

Als je meer informatie wil over het exacte aantal goudstukken  er tijdens deze Piratapult-wedstrijd kunnen gewonnen worden en welke prijzen er tijdens de Piratapult-finale zullen verdeeld worden, , neem dan een kijkje onder de “Voorwaarden” op de homepage.

4.3    Wat kan er gewonnen worden met de Piratapult?

Met de Piratapult kunnen extra goudstukken gewonnen worden en/of een uitnodiging voor de Piratapult-finale.

Goudstukken kan je winnen door rode of groene schildpadden te raken of een bepaalde afstand te gooien. Raadpleeg de ‘Voorwaarden’ op de homepage voor meer informatie over de afstanden en de corresponderende goudstukken.

Alle deelnemers die op of over de markeerlijn van 1.500 meter gooien, winnen een uitnodiging voor de Piratapult-finale.

Goudstukken worden meteen na je deelname aan je saldo toegevoegd, een uitnodiging wordt instant verzonden. 

4.4    Wat is de Superschat?

Gedurende elke campagne houdt Proximus een wedstrijd met één  hoofdprijs, de Superschat. De Superschat is steeds een reischeque van een bepaalde waarde. Je kan kans maken op de Superschat door tijdens je deelname aan de Piratapult-wedstrijd je 3 piraten  zo ver mogelijk te lanceren,de markeerlijn van 1.500 meter te overschrijden en uitgenodigd te worden voor de live Piratapult-finale.

De deelnemer die tijdens deze Piratapult-finale de verste worp weet neer te leggen wint de Superschat.

Het is in je voordeel om meerdere keren per wedstrijdperiodete herladen want bij elke nieuwe herlaadbeurt kan je opnieuw gooien, een uitnodiging voor de Piratapult-finale in de wacht proberen te slepen en dus kans maken op de Superschat. Lees de “Voorwaarden”, die je terugvindt rechtsboven elke webpagina van het spel, voor meer informatie over de looptijd van de wedstrijd.

4.5    Hoe kan ik meespelen met de Piratapult?

Om mee te kunnen spelen met de Piratapult moet je eerst een wedstrijd-ticket opgraven. Pas dan krijg je toegang tot het spel. 

4.6    Hoe weet ik of iets heb gewonnen met de Piratapult?

Na elke deelname, dus nadat je je 3 piraten hebt weggegooid, krijg je een scorebord te zien met je resultaat en je winst. Je weet dus meteen wat je worp heeft opgeleverd. Je hoeft verder niets te doen. Je gewonnen goudstukken worden automatisch aan je saldo toegevoegd en kan je  meteen gebruiken om in te wisselen voor een geschenk.

Win je een uitnodiging voor de live Piratapult-finale, dan zal je binnen de 24u een e-mail ontvangen op het e-mailadres dat je hebt opgegeven met meer details.

4.7    Ik heb de kaap van 1.500 meter bereikt. Wat nu?

Als je 1.500 meter of meer hebt gegooid, behoort je tot één van de betere Piratapult-spelers en zal je uitgenodigd worden op de live Piratapult-finale, waar je kans maakt op de Superschat. Meteen na je score zal je van ons een e-mail ontvangen waarin we je feliciteren met je resultaat. Je resultaat en contactgegevens zullen daarna zorgvuldig door ons bewaard worden tot het einde van de wedstrijdperiode (zie ‘Voorwaarden’ voor meer info). De datum, locatie en het aanvangsuur van de finale, zullen je, samen met een deelnemingsformulier, in de week na het beëindigen van de wedstrijdperiode, per e-mail toegestuurd worden.

4.8    Hoelang duurt een wedstrijdperiode?

Elke wedstrijdperiode heeft een andere looptijd. Neem een kijkje onder de “Voorwaarden” voor meer informatie over de start –en einddatum van de huidige wedstrijdperiode.

4.9    Wat is de piratapult-finale? 

De Piratapult-finale is de finale ronde die wordt georganiseerd onder de beste spelers van de voorbije wedstrijdperiode, die 1.500 meter of meer hebben gegooid. De finale wordt in de mate van het mogelijke steeds op locatie georganiseerd in het bijzijn van de andere winnaars. Bij de start van de Piratapult-finale worden alle resultaten terug op nul gezet. De speler met het beste resultaat wint de Superschat.  De overige resultaten winnen de volgende prijzen in rij. Controleer de ‘Voorwaarden’ op de homepage om te zien welke prijzen er tijdens deze wedstrijdperiode te winnen vallen.

4.10    Wat als ik niet kan deelnemen aan de Piratapult-finale?

Indien je van ons een uitnodiging kreeg voor de Piratapult-finale maar zich die dag niet vrij kan maken, mag je een afgevaardigde sturen die in je plaats deelneemt, op voorwaarde dat deze 18 jaar of ouder is. Je zal de mogelijkheid krijgen om de naam van je afgevaardigde mee te delen in het antwoordformulier bij je uitnodiging.

4.11   Worden de resultaten van de Piratapult-finale bekend gemaakt?  

Ja. Je kan de resultaten van de vorige Piratapult-finale via deze link nakijken 

 

 

 5.        De schatkamer en de prijzencatalogus

 

5.1    Hoelang duurt het voordat de gratis belminuten of sms’en die ik heb gekozen, toegekend worden aan mijn gsm-nummer?

Een netwerkbonus (gratis belminuten, sms'en) wordt binnen 24 uur automatisch geactiveerd. We sturen je een bevestigingsbericht (SMS) zodra de netwerkbonus geactiveerd is. 

5.2    Hoelang duurt het voordat mijn geschenk wordt geleverd?

Van zodra je met je goudstukken een geschenk hebt gekozen, krijg je binnen een termijn van 24 uur een bevestigingse-mail met een beschrijving van je prijs en alle noodzakelijke informatie met betrekking tot de leveringstermijn en –wijze. Bij vragen of problemen kan je contact opnemen met de klantendienst via de contactinformatie die in de e-mail staat vermeld.

5.3    Mijn fysieke prijs is beschadigd. Wat nu?

Wanneer je vaststelt dat de verpakking van het geschenk dat je werd geleverd beschadigd is, weiger dan de levering. We zullen je een nieuw pakketje toesturen. Proximus kan niet aansprakelijk worden gesteld voor materiële schade die bij de levering wordt toegebracht aan het pakketje.

5.4    Ik vind het geschenk dat ik heb gekozen maar niets. Kan ik iets anders kiezen?

Eenmaal je je geschenk hebt gekozen en je keuze hebt bevestigd, kan je niets meer aan je keuze veranderen. Zolang je dit niet hebt gedaan, kan je rustig de prijzencatalogus afschuimen en de beschrijving onder elke prijs nalezen.

5.5    Kan ik mijn netwerkbonus doorgeven aan een ander gsm-nummer?

Neen, de bonus geldt voor het nummer waar de herlaadbeurt voor gebeurde. Als je je vrienden wilt laten meegenieten van het programma, kan je ze erover vertellen. Als ze nog geen Pay&Go zijn, kunnen zij codes ontvangen en prijzen winnen door een Pay&Go sim-kaart te kopen en te herladen met minstens € 15.

5.6    Kan ik mijn fysieke prijs in het buitenland laten leveren?

Neen, de prijzen worden alleen in België geleverd.

5.7    Ik heb de indruk dat mijn bonus niet werd toegekend. Hoe kan ik dit nakijken?

Je kan je persoonlijke verbruik nakijken via de online e-services, een gepersonaliseerde klantenomgeving, die je meer controle geeft over de Proximus diensten waartoe je aangesloten bent. Maak je nog geen gebruik van de voordelen van e-services? Dan kan je hier je account activeren: https://login.belgacom.be/MBPWeb/mbp/mainRegFlow?execution=e1s1.

5.8    Ik heb als netwerkbonus ‘Gratis belminuten naar een Proximus-nummer’ gekozen. Hoe kan ik controleren of ik naar een Proximus-nummer bel?

Deze site (http://www.1299.be) geef je toegang tot een publieke gegevensbank waarbij je de nummerlocatie van de ontvanger gemakkelijk kan nagaan.